Luajtja e video-lojërave mund të shkaktojë aritmi kardiake kërcënuese për jetën tek fëmijët me sëmundje të padiagnostikuara të zemrës, ka zbuluar një raport shkencor. Studiuesit thanë se kishin zbuluar një model të pazakontë, por të dallueshëm mes fëmijëve që humbasin vetëdijen ndërsa luajnë lojëra elektronike.
Ata paralajmëruan se lojërat luftarake me shumë lojtarë të stilit “Call Of Duty” ishin shkaktari më i shpeshtë për episode të tilla. Në raportin e botuar në revistën Heart Rhythm, shkencëtarët u kërkuan prindërve që t'i çojnë fëmijët që vuajnë nga ulja e tensionit apo të fikëtit tek një specialist i zemrës.
"Video-lojërat mund të përfaqësojnë një rrezik serioz për disa fëmijë me kushte aritmike; ato mund të jenë vdekjeprurëse në pacientët me kushte aritmike predispozuese, por shpesh të panjohura më parë", tha specialistja Dr Claire M Lawley.
“Fëmijët që humbasin papritur vetëdijen gjatë lojërave elektronike duhet të vlerësohen nga një specialist i zemrës pasi kjo mund të jetë shenja e parë e një problemi serioz të zemrës”.
Ajo dhe ekipi i saj kryen një rishikim sistematik të literaturës përkatëse së bashku me kërkime të tjera për të identifikuar rastet e fëmijëve me humbje të papritur të vetëdijes ndërsa luanin video- lojëra.
Në 22 rastet që ata gjetën, lojërat e luftës me shumë lojtarë ishin shkaktari më i shpeshtë – dhe disa nga fëmijët vdiqën pas një arresti kardiak.
Kushtet e ritmit të zemrës duke përfshirë takikardinë ventrikulare polimorfike katekolaminergjike (CPVT) dhe sindromën kongjenitale të QT të gjatë (LQTS) të tipit 1 dhe 2 ishin shkaqet më të zakonshme themelore.
Studimi gjeti gjithashtu një incidencë të lartë të varianteve të mundshme gjenetike (63%) midis pacientëve, të cilat shkencëtarët paralajmëruan se kishin implikime të rëndësishme për familjet e tyre.
Në disa raste, humbja e vetëdijes nga fëmijët gjatë lojës bëri që shumë anëtarë të familjes të diagnostikoheshin me një problem të rëndësishëm familjar të ritmit të zemrës.
"Familjet dhe ekipet e kujdesit shëndetësor duhet të mendojnë për masat paraprake të sigurisë rreth lojërave elektronike te fëmijët që kanë një gjendje ku ritmet e shpejta të rrezikshme të zemrës janë një rrezik," tha Dr Lawley.
Shkencëtarët thanë se në kohën e incidenteve kardiake, shumë nga pacientët ishin në gjendje të emocionuar, sapo kishin fituar ose humbur lojëra, ose ishin përfshirë në konflikt me shoqëruesit.
"Ne tashmë e dimë se disa fëmijë kanë sëmundje të zemrës që mund t'i rrezikojnë ata kur luajnë sporte konkurruese, por ne u tronditëm kur zbuluam se disa pacientë kishin ndërprerje kërcënuese për jetën gjatë video lojërave," shtoi bashkë-hetuesi Christian Turner.
"Lojërat me video ishin diçka që më parë mendoja se do të ishte një "aktivitet i sigurt" alternativ. Ky është një zbulim vërtet i rëndësishëm. Ne duhet të sigurohemi që të gjithë të dinë se sa e rëndësishme është të kontrollohemi kur dikush ka pasur një episod të errët në këto rrethana."
Dhe ndërsa fenomeni nuk është një dukuri e zakonshme, studimi zbuloi se po bëhej gjithnjë e më i përhapur.
"Duke u kujdesur për fëmijët me probleme të ritmit të zemrës për më shumë se 25 vjet, unë u trondita kur pashë se sa i përhapur është ky prezantim në zhvillim dhe zbulova se një numër fëmijësh madje kishin vdekur prej tij," tha bashkë-studiuesi Dr Jonathan Skinner.